Declaración común del 23 de xineru del 2010
Esta declaración ellaboráronla asociaciones y movimientos d’abondos Estaos miembros de la Unión Europea (Francia, España, Italia) que lluchen pa que nun se faigan más llinies d’Alta Velocidá y llinies de gran capacidá pal tresporte rápidu de mercancía, y que xuntaron güei les fuerces pa que se-yos oiga más fuerte, porque los problemes que tienen son en tolos sitios los mesmos.
Por eso la oposición va superar el marcu local pa facese europea.
Nós, ciudadanos y ciudadanes, asociaciones y movimientos de varios estaos (Francia, España, Italia), en llucha contra los proyectos del TAV y les llinies de gran capacidá pal tresporte rápidu de mercancía
Confirmamos que:
- estos proyectos son una llacería ecolóxica, socioeconómica y humana pal territoriu pel que pasen: estrocen los espacios naturales y la tierra de llabrar, son una muria de coses males y acaben col mediu ambiente, con unes consecuencies permales pa la xente que vive ellí;
- estos proyectos nun son a que la xente participe a la hora de tomar les decisiones. Denunciamos la falta de claridá cola qu’actúen los gobiernos y les alministraciones con munchu malestar social y despreciu a los argumentos y les propuestes de la xente;
- la xustificación oficial pa facer estes llinies nueves faise recurriendo siempre a hipótesis falses del tráficu y la rentabilidá socieconómica, igual qu’hai una estimación baxa de lo que cuesta facelo pa “vender” meyor un proyectu que entá nun demostró la utilidá real; al revés, hai estudios abondos qu’amuesen qu’estos proyectos nun son bonos en términos económicos y sociales (informes Essig en Bretaña, Bermejo en Hego Euskal Herria, Citec en Ipar Euskal Herria, Brossard 1998 y Ponts et Chaussées 2003 en Ródano-Alpes, Cuadernos del Observatorio Técnicu de la Lyón-Turín n’Italia –organismu italianu-), igual que los informes de los Tribunales de Cuentes francés y italianu;
- la prioridá que tien el TAV faise, con un costu pergrande, en contra del tráficu de cercaníes y de la prioridá a la hora de caltener y desenvolver les redes ferroviaries qu’hai, que nin se caltienen nin s’ameyoren pa desenvolver un tresporte de mercancía que dea un serviciu afayaizu nel territoriu y un serviciu públicu de tresporte colectivu accesible pa tol mundu;
- El facer el TAV tien que ver con un procesu p’afitar les grandes infraestructures (autopistes, ampliación d’aeropuertos, superpuertos…) y ye contraria a la idea de desenvolvimientu sustentable. Oponémonos a que s’esparda’l modelu dañín de tresporte que trai’l capitalismu global, y que nun dexa qu’haiga un desenvolvimientu local uniforme, al revés, afala la concentración anormal del tráficu, y de la producción, y una deslocalicación xabaz.
Desiximos:
- a la Comisión Europea y al Parlamentu Européu, na so calidá de promotores na Unión Europea de la política de tresporte de distancia media y llarga, que se reflexone de lo fato y nada necesario que son les grandes infraestructures (TAV, autopistes, amplicaciones d’aeropuertos, superpuertos…) y que s’igue en condiciones una estratexa de la UE pal tresporte européu (TEN-T, Trans Europe Networks – Redes Trenseuropees de Tresporte);
- a los gobiernos frances, italianu y español que s’aparen dafechu les obres y los proyectos del TAV pa qu’haiga un debate públicu de verdá en toa Europa del modelu de tresporte, d’ordenación del territoriu y de sociedá que qu’hai tres d’esi desarrollu allocáu de les llinies del TAV.
Afirmamos qu’hai que buscar soluciones pa:
- Iguar, caltener y ameyorar les llinies qu’hai yá, que ye la solución alternativa meyor dende un puntu de vista medioambiental, y costando muncho menos que facer llinies nueves, que tienen que ver cola puesta en práctica en Francia del artículu 1 de la llei Grenelle de Medio Ambiente del 3 d’agostu del 2009 (solución declarada tamién pol “Llibru Blancu de Delors”);
- que mengüe’l tresporte, amás d’un cambéu fondu del modelu económicu y social, sobremanera priorizando lo cercano y la relocalización de la economía;
- Que se-yos vuelva la capacidá de decidir a la xente afectao directamente, que ye’l pegollu d’una democracia de verdá y una autonomía propia contra un modelu de desenvolvimienu impuestu.
Esta declaración ellaboráronla asociaciones y movimientos d’abondos Estaos miembros de la Unión Europea (Francia, España, Italia) que lluchen pa que nun se faigan más llinies d’Alta Velocidá y llinies de gran capacidá pal tresporte rápidu de mercancía, y que xuntaron güei les fuerces pa que se-yos oiga más fuerte, porque los problemes que tienen son en tolos sitios los mesmos.
Por eso la oposición va superar el marcu local pa facese europea.
Nós, ciudadanos y ciudadanes, asociaciones y movimientos de varios estaos (Francia, España, Italia), en llucha contra los proyectos del TAV y les llinies de gran capacidá pal tresporte rápidu de mercancía
Confirmamos que:
- estos proyectos son una llacería ecolóxica, socioeconómica y humana pal territoriu pel que pasen: estrocen los espacios naturales y la tierra de llabrar, son una muria de coses males y acaben col mediu ambiente, con unes consecuencies permales pa la xente que vive ellí;
- estos proyectos nun son a que la xente participe a la hora de tomar les decisiones. Denunciamos la falta de claridá cola qu’actúen los gobiernos y les alministraciones con munchu malestar social y despreciu a los argumentos y les propuestes de la xente;
- la xustificación oficial pa facer estes llinies nueves faise recurriendo siempre a hipótesis falses del tráficu y la rentabilidá socieconómica, igual qu’hai una estimación baxa de lo que cuesta facelo pa “vender” meyor un proyectu que entá nun demostró la utilidá real; al revés, hai estudios abondos qu’amuesen qu’estos proyectos nun son bonos en términos económicos y sociales (informes Essig en Bretaña, Bermejo en Hego Euskal Herria, Citec en Ipar Euskal Herria, Brossard 1998 y Ponts et Chaussées 2003 en Ródano-Alpes, Cuadernos del Observatorio Técnicu de la Lyón-Turín n’Italia –organismu italianu-), igual que los informes de los Tribunales de Cuentes francés y italianu;
- la prioridá que tien el TAV faise, con un costu pergrande, en contra del tráficu de cercaníes y de la prioridá a la hora de caltener y desenvolver les redes ferroviaries qu’hai, que nin se caltienen nin s’ameyoren pa desenvolver un tresporte de mercancía que dea un serviciu afayaizu nel territoriu y un serviciu públicu de tresporte colectivu accesible pa tol mundu;
- El facer el TAV tien que ver con un procesu p’afitar les grandes infraestructures (autopistes, ampliación d’aeropuertos, superpuertos…) y ye contraria a la idea de desenvolvimientu sustentable. Oponémonos a que s’esparda’l modelu dañín de tresporte que trai’l capitalismu global, y que nun dexa qu’haiga un desenvolvimientu local uniforme, al revés, afala la concentración anormal del tráficu, y de la producción, y una deslocalicación xabaz.
Desiximos:
- a la Comisión Europea y al Parlamentu Européu, na so calidá de promotores na Unión Europea de la política de tresporte de distancia media y llarga, que se reflexone de lo fato y nada necesario que son les grandes infraestructures (TAV, autopistes, amplicaciones d’aeropuertos, superpuertos…) y que s’igue en condiciones una estratexa de la UE pal tresporte européu (TEN-T, Trans Europe Networks – Redes Trenseuropees de Tresporte);
- a los gobiernos frances, italianu y español que s’aparen dafechu les obres y los proyectos del TAV pa qu’haiga un debate públicu de verdá en toa Europa del modelu de tresporte, d’ordenación del territoriu y de sociedá que qu’hai tres d’esi desarrollu allocáu de les llinies del TAV.
Afirmamos qu’hai que buscar soluciones pa:
- Iguar, caltener y ameyorar les llinies qu’hai yá, que ye la solución alternativa meyor dende un puntu de vista medioambiental, y costando muncho menos que facer llinies nueves, que tienen que ver cola puesta en práctica en Francia del artículu 1 de la llei Grenelle de Medio Ambiente del 3 d’agostu del 2009 (solución declarada tamién pol “Llibru Blancu de Delors”);
- que mengüe’l tresporte, amás d’un cambéu fondu del modelu económicu y social, sobremanera priorizando lo cercano y la relocalización de la economía;
- Que se-yos vuelva la capacidá de decidir a la xente afectao directamente, que ye’l pegollu d’una democracia de verdá y una autonomía propia contra un modelu de desenvolvimienu impuestu.
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