miércoles, 1 de octubre de 2008

Presentación d'AsturiesLlibertaria

[AST]

¿Anarquismu?¿N'Asturies?¿Cómo ye ho?

Esti espaciu surde énte’l vacíu informativu qu’esiste alrodiu l’anarquismu n’Asturies, tanto dende un puntu de vista históricu, como ideolóxicu. Resulta ablucante que seya asina si tenemos en cuenta la gran tradición que tien l’ideal llibertariu nestes tierres, sobre too en zones como Xixón, La Felguera o Candás. Y ya non solo no que cinca a la población en xeneral, sinon qu’incluso nos movimientos sociales, revolucionarios, o como queramos llamalos, l’anarquismu nel meyor de los casos ye daqué residual.

¿Cómo ye posible esto? La razón cimera ye que l’anarquismu asturianu nun pudo recuperase de la dictadura franquista ya’l corte xeneracional foi una barrera que nun se pudo cruciar, de mou que pesie a que hubo dellos intentos, y esperiencies perinteresantes dende la transición hasta anguañu, nun s’algamó plantar otra vegada la semilla llibertaria na nuesa tierra. Pero ver el pasáu con señardá nun mos interesa. Cuando miramos hacia atrás tenemos claru qu’el pasáu ye pasáu y que nun volverá a repetise, con esa mirada hacia atrás solo queremos asegurar los pasos de güei. Aunque creemos qu’hai que facer alcordanza de quienes dedicaron la so vida a averar l’anarquía, nun mos interesa la historia d’un mou fetichista, non naguamos por una enumeración de fechos históricos y personaxes exemplares que memorizar. Non. Falamos de conocer la historia del nuesu movimientu p’analizala, criticala, y asina poder avanzar nel presente ensin repetir errores del pasáu.

Por tanto dende la humildá d’esti espaciu naguamos por aportar el nuesu granu d’arena al traviés de:

- Testos tanto d’anarquistes asturianos como sobre l’anarquismu n’Asturies, en castellán y n’asturianu.
- Facer alcordanza d’esperiencies, tanto recientes como alloñaes nel tiempu, que mos puedan servir d’inspiración anguañu.
- La difusión de charres, manifestaciones y actos en xeneral que tengan que ver col anarquismu n’Asturies.
- L’homenaxe a quienes dedicaron la so vida a tratar d’algamar el socialismu llibertariu.

Preparémonos pal prósimu asaltu. Espardamos La Idega.

¡Puxa Asturies Llibertaria!

[CAST]

¿Anarquismo?¿En Asturies?¿Cómo ye ho?

Este espacio surge debido al vacío informativo que existe respecto al anarquismo en Asturies, tanto desde un punto de vista histórico, como ideológico. Resulta sorprendente que sea así si tenemos en cuenta la gran tradición que tiene el ideal libertario en estas tierras, sobretodo en zonas como Xixón, La Felguera o Candás. Y ya no solo respecto a la población en general, sino que incluso en los movimientos sociales, revolucionarios, o como queramos llamarles, el anarquismo en el mejor de los casos es algo residual.

¿Cómo es posible esto? La razón principal es que el anarquismo asturiano no pudo recuperarse de la dictadura franquista y el corte generacional fue una barrera infranqueable, de modo que pese a que hubo diversos intentos, y experiencias muy interesantes desde la transición hasta hoy, no se consiguió replantar la semilla libertaria en nuestra tierra. No obstante la nostalgia no nos interesa. Cuando miramos hacia atrás tenemos claro que el pasado es pasado y que no volverá a repetirse, con esa mirada hacia atrás solo pretendemos asegurar los pasos de hoy. Aunque creemos que hay que recordar a quienes dedicaron su vida a acercar la anarquía, no nos interesa la historia de un modo fetichista, no pretendemos una enumeración de hechos épicos y personajes ejemplares que memorizar. No. Hablamos de conocer la historia de nuestro movimiento para analizarla, criticarla, y así poder avanzar en el presente sin repetir errores del pasado.

Por tanto desde la humildad de este espacio pretendemos aportar nuestro grano de arena mediante:

- Textos tanto de anarquistas asturianos como sobre anarquismo en Asturies, en castellano y en asturiano.
- El recuerdo de experiencias, tanto recientes como lejanas en el tiempo, que nos puedan servir de inspiración hoy.
- La difusión de charlas, manifestaciones, y actos en general que tengan que ver con el anarquismo en Asturies.
- El homenaje a quienes dedicaron su vida a tratar de alcanzar el socialismo libertario.

Preparémonos para el próximo asalto. Extendamos La Idea.

¡Puxa Asturies Llibertaria!

No hay comentarios: